Консультація для педагогів

«ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ»

Діти — це найбільш вразлива категорія учасників дорожнього руху. Максимально захистити їх від можливої біди — обов’язок батьків і вихователів. Процес здобуття дитиною нових знань про світ не може обмежуватися тільки дитячим садком — це спільне завдання закладу дошкільної освіти, сім’ї та соціуму.

Головна мета нашої роботи з вивчення правил дорожнього руху та профілактики дитячого дорожнього травматизму в закладі дошкільної освіти — формування у дітей навичок свідомої безпечної поведінки на вулицях міста.

Що саме має засвоїти дитина, аби у неї сформувалися навички правильної поведінки на вулиці?

Діти мають навчитися розуміти, що вони є учасниками дорожнього руху, тому багато в чому від їхньої поведінки залежить безпека всіх учасників дорожнього руху. Мусять знати про різні види елементів дороги: проїжджа частина, тротуар, пішохідний перехід, узбіччя, перехрестя. Дуже добре, якщо діти вміють розрізняти види транспортних засобів: автобус, трамвай, тролейбус, легковик і вантажівка, велосипед, мотоцикл. Також дітям необхідно розповісти про засоби регулювання руху і кольори сигналі« світлофора. У процесі навчання дуже важливо не лякати дитину вулицею і транспортом. Адже такий страх так само небезпечний для малюка, як безпечність або неуважність. Варто навпаки, роз­вивати в ньому увагу, зібраність, відповідальність, упевненість і обережність. Дуже ефективним методом навчання дітей правил дорожнього руху є також читання їм віршів, загадок, дитячих книжок, присвячених безпеці руху.

Завдяки художній літературі ми можемо донести до дітей більше інформації про правила дорожнього руху. Так само маленькі пішоходи мають знати правила руху тротуарами й узбіччями, правила переходу проїжджої частини. Важливим у процесі навчання правил дорожнього руху для дошкільнят є вивчення правил поведінки, посадки і висадки в громадському транспорті. Головне, що діти мусять запам’ятати і зрозуміти, — це те, що вони у жодному разі не мають виходити на прогулянку без дорослих.

Завдання, що необхідно розв'язати
1. Засвоєння дошкільнятами знань про правила безпечної поведінки на вулиці.
2. Формування у дітей нових рухових навичок і уважного сприйняття навколишнього оточення.
3. Розвиток у дітей здатності до передбачення можливої небезпеки в конкретній мінливій ситуації та ухвалення адекватного безпечного рішення.

Розв’язування задач із навчання дошкільнят правил дорожнього руху полягає в забезпеченні базових знань і якісної підготовки дітей до школи, адже дуже часто першокласникам доводиться самостійно ходити до школи. Правила дорожнього руху для дошкільнят мають подаватись дітям системно, що передбачає заняття, прогулянки, екскурсії та спостереження. Усі знання мають повідомлятися дітям із урахуванням їхнього віку та навколишніх умов. Поступово вони мусять доповнюватися, ускладнюватися й уточнюватися. З метою закріплення здобутих знань доречно організовувати ігрову діяльність дітей, у процесі якої вони вчаться застосовувати здобуті знання на практиці.

У процесі навчання дітей правил дорожнього руху важливе значення мають різні методичні матеріали. Це дитяча художня та методична література, конспекти безпосередньо організованої освітньої діяльності, картини, плакати, посібники, дидактичні ігри, мультимедіа.

Дуже добре, якщо на території дитячого садка облаштовано спеціальний автомайданчик, що нагадує зменшену копію доріг із перехрестями декількох типів. З допомогою ігрових транспортних засобів (велосипеди, машини з педалями, самокати) на таких майданчиках діти здобувають практичні знання про правила руху і дорожні знаки.

Існують правила дорожнього руху для дошкільнят також під час екскурсій у супроводі вихователів і батьків. Під час піших пересувань діти зазвичай шикуються у два ряди, йдуть тільки по тротуару або узбіччям. Переходити дорогу необхідно тільки в призначених місцях. Той, хто супроводжує, має стояти на середині дороги і тримати червоний прапорець, поки всі діти не перейдуть на інший бік.

Хоч би хто навчав дітей правил дорожнього руху — будь-то батьки або вихователі, — важливо пам’ятати, що найбільший вплив на формування поведінки дитини на вулиці має відповідна поведінка дорослих. Адже мало просто прочитати, пограти, розповісти, навчити дитину, необхідно своїм прикладом показати їй, як слід правильно поводитися на вулиці. Інакше будь-яке цілеспрямоване навчання втрачає сенс.


Консультація для педагогів

«Види робіт з батьками по правилах вуличного руху»

· Організація лекцій з залученням працівників ДАІ. Орієн­товні теми - “Вулиця і діти”, “Про дорожньо-транспортний трав­матизм”.
· Батьківські збори.
· Консультації для батьків “Будь прикладом для малюка”, “Як допомогти дітям оволодіти знаннями правил дорожнього руху".
· Обмін досвідом сімейного та суспільного виховання та навчання дітей правилам дорожнього руху.
· Розміщення матеріалу з теми в батьківському куточку та його оформлення в папках-пересувках.
· Залучення батьків до оформлення стендів, виставок малюнків та іграшок-саморобок з теми.
· Організація перегляду тематичних діафільмів разом з дітьми.
· Розв'язання задач і проведення вікторин з батьками на тему дорожнього руху.
· Відкриті тематичні заняття для батьків.
· Показ батькам занять та ігор дітей по вивченню і закріпленню правил дорожнього руху (в приміщенні та Автомістечку).


Консультація для педагогів

Інструктаж батьків
Про необхідність дотримання Правил дорожнього руху

Аналіз дорожньо-транспортних пригод з участю дітей показує, що головною причиною їх є невміння дітей спостеріга­ти: оглянути вулицю, помітити машину, визначити її швидкість і напрям руху, передбачити можливість появи машини з-за інших технічних засобів, дерев, споруд. Тому практичне навчання дітей спостереженню проводиться батьками з перших прогулянок з ними по вулиці. Багаторазові спостереження за ситуаціями тре­нування руху приведуть до вироблення необхідних навичок у дітей. З цією метою зручно використовувати рух батьків у дитя­чий садок (дитячий майданчик, парк, ін.) і додому.

1. З дому треба виходити завчасно, щоб лишився резерв часу. Дитина повинна звикнути ходити по вулиці, не поспішаючи.

2. Прискорювати крок чи бігти не рекомендується. У будь-якому випадку перед виходом на проїжджу частину необхідно зменшити крок, зупинитись на краю тротуару, подивитись ліво­руч і праворуч, переконатись у відсутності транспорту, що набли­жається. Часто дитина біжить поряд з батьками, які ідуть кроком. При переході вулиці необхідно, щоб і дитина йшла кроком, тоді вона краще зможе спостерігати.

3. Побачивши необхідний вам транспорт, який стоїть з про­тилежного боку дороги, не біжіть. Поясніть дитині, що це небез­печно, краще почекати наступного. При виході на зупинці з транс­портного засобу не намагайтесь обійти його спереду або ззаду. Поясніть дитині, що водій зустрічної машини не бачить вас з-за перешкоди. Для переходу дороги потрібно пройти по тротуару до найближчого пішохідного переходу.

4. Виходячи на проїжджу частину з дитиною, припиніть зайві розмови. Вона також повинна звикнути, що при переході потрібно мовчати і спостерігати. Переходити дорогу необхідно під прямим кутом.

5. Переходьте дорогу тільки на зелене світло, дитина по­винна звикнути, що на червоне світло не переходять, навіть якщо немає машин.

6. При переході вулиці і на зупинках міцно тримайте дити­ну за руку. Непоодинокі випадки, коли дитина виривається і біжить на проїжджу частину.

7. Пам’ятайте, що дитина навчається рухові на вулиці насамперед на вашому прикладі і на власному досвіді. Тому по­рушення батьками рекомендацій, наведених вище, призводить до засвоєння дітьми неправильної поведінки на вулиці, яку потім виправити дуже важко.

Кiлькiсть переглядiв: 44